luni, 22 noiembrie 2010

Despre mierea falsificata

Fiindca tot am deschis "Cutia Pandorei" la miere ma simt datoare sa ofer toate informatiile care le stiu, si atunci cand nu o sa stiu, o sa spun "nu stiu".

Dupa ce am nominalizat firmele si marcile din Romania care comercializeaza miere falsificata pe rafturile marilor retele de magazine, ma simt datoare sa redau increderea in cei "nepatati", pentru ca am fost intrebata de unii si altii pe blogul Oliviei.

Firma Tremot este o firma serioasa, are o miere de calitate, are chiar si sortimente deosebite: miere de menta, miere de coriandru si altele, au si niste siropuri minunate cu miere si catina, miere si afine.

Le recomand produsele cu incredere, la fel si cele ale stuparilor: Stupina Biris - Blaj, Stupina Onea si fam. Tivadar din Maramures, Cosma Alin - Deva, Sasz Ilies - Corund
si probabil ar mai fi si altii care nu-mi vin acum in minte.

Olivia are perfecta dreptate pana la un punct cand spune ca cei care lucra cu marile retele "ajung sa falsifice mierea". Ajung DOAR UNII, si spun asta cu mana pe suflet: la toti ne este greu, dar nu toti furam.

Adevarul este ca am deschis cu adevar o "cutia Pandorei" pentru ca desi banuiam ca unii dintre cei in cauza falsifica mierea, am tacut ani de zile pentru ca am stiut ca atunci cand vom deschide aceasta cutie, valul de neincredere va trona asupra tuturor, inclusiv asupra produselor noastre, marca Apidava, pentru ca daca unul inseala, cum sa mai crezi ca ceilalti nu o fac. De ce nu ar face-o?!

A existat o mare neincredere in calitatea mierii de pe rafturile marilor retele si acum aprox. 10 ani, imediat dupa ce supermarketurile ne-au invadat tara, si cum lumea stia de pe vremea lui Ceasca ca la magazin mierea nu e miere, erau foarte reticenti. Culmea era si ca pe vremea aceea la raftul de miere se vindea si "energizantul tip miere" care era sirop de glucoza pur, si abia in 2007 a venit legea care a interzis ca sub denumirea de "miere" sa sa comercializeze altceva decat "miere 100% naturala", lege de care se pare ca in ultima vreme au cam uitat autoritatiile, ca altfel nu pot sa-mi explic cum dau voie sa se vanda sirop de glucoza sub eticheta de "miere".

La vremea aceea APIS PROD (actuala Apidava) a facut degustare de miere in unele magazine din Cluj si Timisoara (cu pile si interventii, ca cei de la centrala de achizitii a magazinelor cereau "n" aprobari pentru asa ceva).Am facut-o ca lumea sa capete incredere in mierea din magazine.

In 2008, tatal meu a insistat si l-a convins pe presedinte Apimondia-Romania sa organizeze la Bucuresti PRIMUL TARG DE MIERE pentru consumatorii finali, ca ei sa aiba ocazia sa gaseasca la un loc o varietate mare de produse si sa aiba contact direct cu producatorii, sa invete sa deguste miere, si sa aprecieze calitatea. Din fericire, targul a fost preluat apoi si de Asoc. Crescatorilor de Albine, astfel ca acum are loc anual in Bucuresti, toamna dupa ce se termina culesul la miere.

Putini stiu ca tatal meu a fost cel care i-a ajutat la inceput pe mai multi sa intre in domeniul mierii si sa se dezvolte: pe unii financiar, pe altii cu analize de laborator, pe altii cu ambalaje si utilaje, fiindca nu aveau puterea financiara sa se doteze de la inceput....

DE CE AM FACUT TOATE ASTEA si multe, multe altele?!

Fiindca noua ne place ceea ce facem, suntem pasionati si implicati trup si suflet o familie intreaga.

SCOPUL LUI: cresterea consumului de miere in Romania, si acoperirea pietei de miere din Romania, cu miere din Romania, nu din import.

Din acest motiv, desi existau zvonuri si erau suspectati de falsificare de miere unii producatori, noi toti am preferat sa nu stricam ceea ce am cladit cu greu in ani de zile: adica INCREDREA CONSUMATORILOR IN PRODUSUL "MIERE".

Din pacate insa nu toti inteleg sa fie corecti, si fiindca intradevar presiunile marilor retetele de magazine sunt FOARTE, FOARTE MARI CU PRIVIRE LA PRETURI CAT MAI MICI, prea putini producatori au reusit sa se mentina fermi pe pozitie, mai ales atunci cand unele magazine iti spun "nu ma intereseaza ce fel de miere vinzi, vreau pretul cel mai mic".

AM SPUS SI REPET: cu siguranta mi-am facut multi dusmani publicand aceste randuri, si cu siguranta voi isca multe polemici si va exista o mare neincredere in TOATA MIEREA DIN MAGAZINE, insa noi ne vom tine capul sus ca si pana acum, si NU VOM FACE RABAT LA CALITATE, IN DETRIMENTUL PRETULUI.

Eu personal am pierdut multi distribuitori si contracte cu unele magazine, pentru ca nu am fost de acord sa vindem mai ieftin, si daca am argumentat ca noi oferim miere 100% si altii nu, mi s-a ras in nas si mi s-a spus ca pe nimeni nu intereseaza ce e in borcan, doar pretul conteaza.
DAR STITI CE?! I-AM PIERDUT PE UNII, SI I-AM CASTIGAT PE ALTII, PE CEI CARORA LE PASA CE PUNEM IN BORCAN.
Va spun doar ca pe acest motiv am pierdut acum 2 luni un client un hotel de lux din Bucuresti, si peste 2 luni ne-a contactat un alt hotel de lux care auzise ca dam miere de calitate. Nu-i asa ca in viata totul se compenseaza?!

Ii rog si pe cei care vor sa ne critice sa o faca (pentru ca e posibil ca uneori au dreptate), si pe cei care vor sa ne incurajeze sa o faca (pentru ca avem cu adevarat nevoie sa simtim in fiecare zi ca nu muncim doar pentru bani).

12 comentarii:

  1. Nu am cumparat miere de la voi dar cu siguranta o sa o fac cat de curand.Citesc ce scrii despre miere si sunt atatea lucruri interesante.Nu vad de ce ar intra cineva aici sa te critice pt ca spui niste adevaruri.Eu te felicit pt ceea ce faci dar din pacate sunt putini oameni care fac astfel de lucruri ca tine.Spre norocul meu ca de cand m-am imprietenit cat de cat cu internetul am descoperit oameni minunati aici.Multi citesc dar putini sunt cei care pot patrunde dincolo de cuvinte,acolo unde zic eu este adevarata munca,adevaratul om.Cunosc atatia oameni carora nu le pasa nici un pic de calitatea lucrurilor.Eu sunt de parere ca daca o ti tot asa nu ai de pierdut nimic,tot ce e bun asa o sa ramana si pe viitor.Esti cu sufletul impacat atata timp cat ai pierdut oameni pt un adevar,decat sa pierzi mintind.Iti doresc succes si tine-o tot asa.Ceea ce am scris aici am facut-o din suflet si sper sa mai fie si alte persoane sa te incurajeze,pt ca astfel de oameni te ajuta sa mergi mai departe in viata.Poate candva o sa ne cunoastem,dar pana atunci sa ai parte de succese mari.Ne mai auzim!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult Maria, cu siguranta ai scris din suflet ca nu ne cunoastem dar cuvintele tale mi-au mers la inima. Mersi de incurajari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-adevar, cred ca este greu sa nominalizezi public pe cineva din propria ta bransa, cineva care nu-si face treaba bine :( Cu toate acestea, cred ca este si mai greu sa muncesti si sa fii onest, iar dupa toate acestea sa vezi cum scade increderea in produsul tau numai fiindca altii nu dau doi bani pe consumatori.
    Eu sincer imi doresc sa vad atitudinea asta si in alte industrii, sa vad ca e cineva curajos care isi pune in cap confratii pentru ca tine la niste principii. Am impresia ca noi, consumatorii, suntem ultimii oameni, n-avem nicio autoritate ca si clienti. De aceea as prefera sa platesc un pic mai mult un produs, dar sa stiu ca nu isi bate nimeni joc de banii pe care i-am obtinut prin munca.

    Tot inainte! ^_^

    RăspundețiȘtergere
  4. Ba conteaza ce e in borcan, de fapt este singurul lucru care conteaza.
    Nu sint apicultor, n-am crescut de mic cu 'miere pe paine' si nici nu consider mierea vreun panaceu universal sau vreun aliment esential, vital, fara de care omul nu poate supravietui.
    Cu toate acestea maninc miere. Destul de des si fara sa abuzez cantitativ. De ce? Pentru ca imi place gustul, mult! De salcim, mana de padure, poliflora, de zmeura, am 3-4 borcane desfacute si decid pe moment in care borcan va intra lingurita. Chiar imi place, si daca la asta se adauga si niste beneficii pentru sanatate, cu atit mai bine. ;)
    Pentru mine diferenta intre mierea curata si cealalta este exact diferenta intre a minca miere si a nu minca deloc.
    N-am mincat ani de zile strop de miere, n-as avea nicio problema sa repet figura daca oferta s-ar limita la mierea contrafacuta din supermarket. Imi place mierea, dar nu voi accepta niciodata 'cure' de glucoza sau ruinarea sistemului imunitar inghitind antibiotice scapate 'accidental' prin miere de catre nea costache, mos gigel sau mai stiu eu cine.
    Ma bucur ca pot gasi miere de calitate. In legatura cu incurajarile, faptul ca mi-am facut provizii pentru la iarna, 2kg de Mierea Stuparului, e incurajator pentru voi sau pentru mine? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca e incurajator atat pentru noi ca sa continuam sa punem pe primul plan calitatea, dar si pentru tine ca ai posibilitatea sa consumi miere de calitate si nu doar sirop, si deci sa adaugi un mic beneficiu si pentru sanatate.
    Sincera sa fiu problema antibioticelor in miere o consider putin exagerata (tinand cont ca doza admisa in alte produse care chiar le consumam zilnic,in cantitati destul de mari: gen lapte, carne e de 20 de ori mai mare ca in miere, din care luam poate 1-2 lingurite /zi). Daca ar fi sa aleg intre o miere, asa zis "contaminata" cu cativa nano-microni de antibiotice (ca unitatea de masura e infima) si una contrafacuta cu sirop de glucoza, as alege prima varianta si as consuma linistata borcanul acela de miere ca toti bunicii nostrii tratau albinele cu varachet (care contine antibiotic) si pentru aia eram mai sanatosi decat copiii din ziua de azi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna dimineata.

    Cati dintre Apicultori au curajul sa duca mostre la laborator ?

    Cine iti poarta dusmanie dupa ce-ai scris aici inseamna ca ori nu face apicultura ,ori cu 50 kg de miere reuseste sa faca 500 kg de "miere".
    Cum sa capeti ura pe un om care spune adevarul.
    Sau cum poti strica o amicitie cu cineva care spune un lucru care pe tine nu te afecteaza deloc daca ai fi o persoana cinstita :)
    La Rm.Valcea am inteles ca s-ar fi adus aparatura speciala pentru depistarea falsurilor.
    Am copiat un articol pe blogul nostru ( nu dau link pentru ca nu-i frumos :) )
    O zi deosebita

    RăspundețiȘtergere
  7. In cazul de mai sus nu apicultorii sunt cei care ar putea sa ne dusmaneasca pentru afirmatii, din contra, ei cred ca in momentul asta isi freaca putin mainile, ca doar ei din totdeauna au afirmat ca mierea din magazine nu e "miere", desi uita ca mierea din magazine e tot de la apicultori.
    Asa cum spunea Mirona mai sus, e foarte dificil sa arati cu degetul pe cineva din bransa ta. Noi toti impreuna, fiecare in felul lui am contribuit de-a lungul vremii la formarea pietei de consum de miere din Romania, si fiind in acelasi business, un business mic - de nisa - avem toti responsabilitate atat fata de consumatori, cat si unii fata de altii.
    Noi nu am dezvaluit aceste nereguli ca pe o pedeapsa, ci doar pentru ai forta putin sa-si schimbe politica de calitate, deoarece calitatea produselor lor ne afecteaza pe toti, duce la scaderea pretentiilor calitative ale marilor retele pe motiv ca doar pretul conteaza, si la o neincredere generala a consumatorilor in tot ceea ce inseamna produsul miere, indiferent de marca.

    RăspundețiȘtergere
  8. Este adevarat ca APIDAVA importa din China peste
    200 tone de miere anual?

    Este adevarat ca APIDAVA are capital majoritar Olandez???

    Este adevarat ca Apidava comercializeaza anual peste 100 tone de sirop din import pt "hrana albinelor"???

    RăspundețiȘtergere
  9. Mda...asteptam de ceva vreme si aceste atacuri.
    Punctual:
    - da, Apidava a importat miere din China pentru prima data la sfarsitul lui 2009 datorita cererii foarte crescute de miere pentru industria alimentara(patiserie si dulciuri) si din 2010 cererea s-a triplat in industria produselor farmaceutice. Cifra de 200 tone e exagerata.
    - Capitalul majoritar la APidava a fost si va ramane intotdeauna romanesc (se poate verifica la Camera de Comert)
    - Apidava a importat si sirop Apiinvert pentru albine, si turta Apifonda pentru hrana de iarna, si bine a facut ca apicultorii nu au mai avut miere in stupi cu ce sa-si hraneasca albinele.
    Cate dintre firmele care vand miere in comert se preocupa de echipamente/ utilaje apicole si hrana pentru albine?
    Cati dintre ei sunt dispusi sa-si blocheze mii de Eur in acestea ? ca sa le poate oferi apicultorilor- unora chiar si cu plata contravalorii miere in sezonul urmator.
    NU Apidava a fost firma care a comercializat miere cu sirop de glucoza, iar apicultorii care ne cunosc si lucreaza cu noi, multi dintre ei vin ei sa cumpere miere de la noi atunci cand li se termina a lor, ca sa aiba ce sa vanda in piata. Cred ca asta e dovada cea mai mare de incredere pe care Apidava o poate primi....de la cunoscatori.

    RăspundețiȘtergere
  10. poti pune o lista cu toti apicultorii romani pe care ii stii? eventual mentioneaza si orasele din care sunt si unde desfac marfa...

    RăspundețiȘtergere
  11. http://stirileprotv.ro/stiri/social/mierea-falsa-din-magazine-amestec-de-glucoza-zahar-si-tocatura-de-scaieti.html

    Foarte interesant de la minutul 1:15 :(. Imi zice si mie cineva ce i-am dat de fapt copilului pe care eu ma chinui sa il feresc de zahar si alte "minuni"?

    RăspundețiȘtergere
  12. Asa cum ne-am obisnuit deja media are obiceiul prost sa generalizeze stirile, si atunci cand au spus ca au analizat mierea la 6 producatori, au uitat sa mentioneze exact care au fost firmele dintre cele 6 analizate, care au fost descoperite cu adaosuri de sirop de glucoza, si mai mult ca sigur, firmele in cauza au refuzat sa-si exprime opinia atunci cand au fost contactati de cei de la Protv.
    Cei care au fost de acord sa fie intervievati au cazut tot ei de "fraieri", ca cei care se stiau cu "musca pe caciula" au tacut chitic....
    Sau poate nici macar nu era asta scopul stirii, de a spune corect care sunt firmele care au pus in piata la vanzare miere falsificata, ci de a arunca cu noroi in toti, ca sa nu se mai uite lumea la cei vinovati in curte....
    Asa cum au aratat de altfel si pe ecran, mierea de la Apidava a iesit cel mai bine la aceste analize, cu 20% concentratie polen de salcam, fata de restul cu doar 9% si 5%, ca sa nu mai vorbim de cei care au iesit pozitivi la testele de falsificare, doar ca Protv s-a ferit sa faca atat reclama la cei care au iesit bine, cat si anti-reclama la cei care au iesit rau....asa ca a iesit o stire generalizata....care descurajeaza complet consumul de miere la copii.
    Ca sa punem lucrurile pe tapet, am cerut celor de la Protv sa ne dea si noua rezultatul analizelor si o sa-l postez pe blog, ca sa nu mai existe dubii....cu privire la: care miere este sau nu falsificata.

    RăspundețiȘtergere